yohannahs.blogg.se

2013-02-25
12:36:51

Dag 5: Min självkänsla
Ja, först och främst: vad är självkänsla?: Självkänsla eller självuppfattning är den självkännedom som handlar om uppfattningen man har om sig själv och den man är. Dålig självkänsla kan både vara att under- och överskatta sin person eller kapacitet, och behöver hållas isär från begreppet självförtroende som har med prestationer att göra. God självkänsla är att veta vad man faktiskt går för Jag var tvungen att definiera detta innan jag började skriva om min självkänsla eftersom att många just blandar ihop självkänsla med självförtroende.
 
För jag har bra självkänsla. Jag tycker om mig själv, jag vet vad jag går för och jag tycker i grunden att jag är en bra människa. Jag ser ibland min kroppshydda som ett nederlag så kan jag ju i bland ifrågasätta mig själv som person, är jag en sån där lat tjockis utan karaktär? Men jag är trygg i mig själv, anses nog vara en framåt, kul och bra person. Det är i alla fall vad jag tycker om mig själv, även fast man inte riktigt får säga så om sig själv tror jag Måste ju tillägga att detta inte är något jag brukar prata om, endast i bloggen jag pratar om detta.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: